Dagarna springer iväg

Dagarna springer iväg och det är redan juli, fick lite smått panik igår då jag insåg att jag inte sat över tillräckligt med pengar på räkningskontot.  Men det löste sig och nu är allt betalt och klart, vi har överlevt ännu en juni som studenter. :)
 
Vi har haft en alldeles fantastisk helg i Marytown med allt vd det innebär. I torsdags efter att jag tagit bort stygnen, vilket föresten gick smärtfritt och distriktsköterskan sa att det såg riktigt fint ut vilket känns riktigt skönt, måste vara riktigt noggan med att skydda det från solen så det inte blir något ärr kvar. Efter det som sagt begav vi oss till Skövde där gav sig jag och mamma ut på en powershoppingtur medan grabbarna tog sig något svalaknde att dricka. Mamma var ute efter en klänning att ha med sig när de ska åka iväg på kryssning med hennes bröder men hon hittade ingen som hon kände var rätt och vi åkte hemmåt. Väl hemma grillade vi kyckling och åt en supergod sallad vi pratade en stund och sedan gick vi och la oss. Javi och jag var inte fullt så trötta som päronen så vi kikade på några nerladdade Seinfeld avsnitt innan vi släckte lampan för kvällen. 

Fredagen var tänkt som en centrumdag och inleddes med en god och stadig frukost, något som jag inte är allt bortskämd med men som hör till när man är hemma. Javier gjorde sedan, med viss assistans från min sida, en spansk tortilla som vi tänkte bjuda mina föräldrar på senare under kvällen. Detta drog ut på tiden och vi fick sjuta fram vår tänkta resa in till Mariestads centrum. Vi kom in lagom till att äta lunch på en nyöppnad indisk restaurant, det var oerhört gott. Vi träffade min syster och hennes fästman och de tog med oss på en guidad tur runt stan vilket gav oss tillfälle att prova kameran J fått i födelsedagspresent. Sedan begav vi oss hemmåt igen och väl hemma bjöds det på vänernlax, potatis, sallad och löjromssås. Lyxigt gott var det. vi tog ett glas vin och satte oss uppe vid dammen och pratade och satt där tills solen gick ner och fladdermössen kom fram för att jaga - de är häftiga. 

Lördagen spenderades ute på Vänern och bjöd på sol och inte så mycket bad tyvärr, jag får inte bada förän imorgon på grund av min operation, de andra som var med ville däremot inte bada. Vi grillade fläskfile och åt en rissallad och en hemmagjord dragonsås.

På söndagen kom in syster och hennes familj förbi för att hälsa på oss. Vi promenerade, åt lunch och sedan var det dags för oss att åka hem till Göteborg. Hemfärden var som ditresan, ett rent helvete då de inte hade någon som helst AC på tågen, inte heller vill folk ha fönstren öppna så vi svettades något fruktansvärt och stackars Max hade svårt att andas, men vi överlevde alla. 

Har haft mycket att stå i de senaste dagarna, efter Mariestad har jobbet varit en massa jobb att ta tag i, sen familj och vänner. Bloggandet har fått stå tillbaka för allt det goda, har inte haft ork att skriva något de tillfällen jag haft "lediga". Men nu är det mer lugnt igen.


Här..



vid detta vattenfall har jag spenderat mina eftermiddagar/kvällar


med denna utsikt


här satt vi tills solen gick ner



och månen visade sig..





Dagen efter bjöd på upptäcksfärd runt om där mina föräldrar bor,


där vi såg denna typiskt svenska stugan





Ett urval bilder från min systers snabb guideade tur i Mariestad som började vid Residentet



och fortsatte till fängelset



Vi gick längst vattnet



Mot hamnen


Utsikt längs vägen


Vi gick även i gamla stan


som är fullt av charmiga hus


med skvallerspeglar


vi såg kyrkan

 
från alla håll..



Vi hittade även Mariestads äldsta hus




Lördagen bjöd på sol. Här nedan ser ni Max som är redo att ge sig ut på sjön



..och uppleva ännu en toppen dag!!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0