Mini-Maxar?

I söndags ringde Max uppfödare, vi kan kalla henne V, till oss och frågade om hon kunde låna Max några dagar för parning. Vi sa efter en stunds tänkande ja och pratade igenom hur vi skulle gå tillväga, hon förklarade att hon tänkt fråga oss med lite mer betäketid men att det inte hade funkat med den hane de tänkt till denna gång. Han hade vägrat. Denna hane bor också i Göteborg så hon skulle åka ner och lämna honom och erbjöd sig att samtidigt hämta upp Max och så blev det. Nu har han varit borta sedan dess och allt har tydligen gått jättebra, en del hanar kan tydligen sluta äta och bli lite konstiga i sällskap med löpande tikar. Men inte Max inte, han äter (som vanligt) med god aptit och är enligt V "helt ljuvlig". Vi får förmodligen hämta hem honom på torsdag, vilket jag hoppas på för blir det på fredag kan jag inte följa med och träffa alla bullisar eftersom jag är i Sthlm, så i så fall får Xavier åka själv. Hon erbjöd sig att köra hem honom men både jag och Xavier föredrar nog att åka upp och hälsa på dem och se Max syster och deras andra hundar. 

Lägenheten är så tyst och tom nu, ingen som suckar, tassar runt och blir så glad att han inte vet vart han ska ta vägen när man kommer hem eller  snarkar så man knappt hör tv:n. Det är en himla skillnad, tur att det bara är för ett litet tag.




Bild på Max och hans tjej.


Okänd hund med Lillemor, som tiken heter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0