090814

Sommar är snart över, imorse kl 5 när jag gick till jobbet för femte dagen i rad var det höstkyla i luften, det var mörkare än vanligt men horisonten vittnade ändå om att det skulle bli en fin dag.. Vilket det också blev. Men det kändes mer som en av de första vår dagarna snarare än en dag i augusti. Vilket gör en lite deprimerad, man vet liksom vad som väntar..:( Saknar Barcelona så så mycket, Paris oxå, måste defenitivt bosätta mig i en vacker stad av många olika själ. Inte så svårt kanske då Gbg inte är någon vidare vacker stad.. 
I morgon är sista jobbdagen, för denna veckan. Äntligen, säger jag!! Sex mornar i rad är tufft vill jag lova. Sen är det ledig dag och sedan på det igen. Men som det ser ut nu jobbar jag bara tre dagar nästa vecka, vilket känns ofattbart gött!! Idag efter jobbet träffade jag en kompis från M-stad, som är nere och hälsar på sin pojkvän, för en fika. Det var som alltid lika roligt att träffa henne och denna gången var det mest tråkiga saker som hänt med henne sedan vi sågs sist. Men hon hade en extremt bra nyhet - Hon tänker flytta hit i december!!  Ska bli roligt att ha henne nära så vi kan ses och prata oftare : ) plus att hon kommer ifrån småstadslivet lite, det behöver hon. 

Var bjuden till min f.d. klasskompis ikväll. Men tyvärr är jag för trött för att göra något ikväll, hade varit superkul annars men vi bestämde att vi skulle ses nästa vecka istället, hon skulle bara ta reda på hur hon jobbar så.. Det är lite komiskt att vi försökt träffas hela sommaren, men det har alltid kommit något ivägen, är det inte en natt på sjukhus för en stukad fot så är det en hund som ska iväg på parning och nu jobb sex dagar i rad.. Men nästa vecka SKA vi ses. 

Nu ska jag hänga tvätten på tork sen ut och sparka lite boll med vovven, duchen och sedan kan det nog hända att jag somnar framför tv:n. Så ser min kväll ut på ett ungefär.. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0