Tänk att ...

Tänk att tiden går så fort när man har roligt.. :) Detoxen går bra, det är kämpigt vill jag lova i mellanåt. Är grymt sugen på en smörgås, men tack och lov har vi inga hemma, för då skulle det vara svårare att sitta hemma och plugga. På lördag kväll är det slut för min del, då kommer Javiers klasskompisar hit och vi ska laga lite middag och det vill jag ju inte missa.. :) Men tills dess är det frukt och grönt som gäller.

Varje morgon när jag vaknar driker jag ett glas vatten med pressad citron i. Sedan går jag ut och går med Max(alltid bra att ha en kompis som tvingar en ut på morgonen). När jag kommer tillbaka gör jag en juice som jag varierat från dag till dag, men moroten är alltid med och jag börjar faktist tycka riktigt bra om det. Så imorse gjorde jag en på bara morot. Javier börjar bli lite förkyld så jag har gjort lite citrusjuice till honom de senaste dagarna, så han ska hålla sig frisk.

Jag gjorde även en riktigt god linsgryta, med röda linser, lök, champinoner, vitlök, kikärtor och krossade tomter (denna gången mixade jag tomaterna och fick på så sätt en sorts tomatkross :)  Detta kan man äta med ris, men jag åt den som det var och det gick bra det med, jag toppade den med avokado. Jag gjorde en stor gryta så jag har haft att äta fram till nu. Blir en ny ikväll.

Igår stekte Javier grönsaker i folie. Han hade i gul och grön paprika, champinoer, tomat och aubergine det hela toppades även det med avokado. (Han hade själv räkor i sin)



Citronvatten - en bra start på dagen.


Gårdagens middag.



På lördag väntas något liknande detta, lite mer åt det mexikanska hållet dock.. Can´t wait!


Kommentarer
Postat av: Maddo

Oh, herregud! Hur står du ut? Räkor är bland det godaste jag vet! haha. Två dagar kvar nu gumman! Detta klarar vi! -pepp pepp- :)

2009-09-17 @ 21:41:24
URL: http://dreammaddo.se/blogg
Postat av: Maddo

Åh, det ser supergott ut ju! Godare än räkorna! Klart vi kämpar! Nu är det sängen som gäller doc :P Kramar i massor

2009-09-17 @ 22:57:19
URL: http://dreammaddo.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0