Phu..


Jag hade inte så mycket att komplettera, skulle bara lägga till ett stycke i diskussionen så det gick fort.

Så var det nystädat. Det är så bra att vara två, det går så mycket snabbare. Vi har städat som om de skulle komma och inspektera lägenheten för flytt vilket är trevligt vare sig vi får besök eller inte.. 

Vi fick föresten ett litet besök medan vi städade av Jerry, härligt med försäljare. Han ringde på portdörren och sa, "Hej det är Jerry här, jag skulle behöva ha lite hjälp med dörren" till saken hör att vi har en granne som heter just Jerry så jag släppte in honom och återgick till att städa när det efter en stund ringde på dörren.. Jag öppnade och där stod denna kille med våra namn i handen och ville sälja allmänbildningsböcker. De har varit hos oss förut och visat upp det där, jag var ganska mesig förr och lät dem komma in och säga vad de skulle. Jag tycker i och för sig fortfarande synd om dem för jag vet hur hemskt det är att försöka sälja på folk saker. I och för sig var det nog lättare för mig som slapp se dem, jag var nämigen telefonförsäljare på Tele2/Comviq, men det var ändå hemskt, så jag tackade ändå för mig. Det värsta är att både hon som var här sist och Jerry nu då verkar så trevliga, så man skulle ju nästan vilja köpa. (hm kanske är det som är meningen) Men för det första har vi inga pengar till det just nu, maj o juni är inte de fetaste månaderna på året om man är student.. Inte för att någon månad är särskillt fet, men ändå.. För det andra har jag igen nytta av de böckerna, vilket kanske borde vara skäl nog att avså.. :)



Sorry, men jag gillar inte denna syn utanför min dörr.



Kommentarer
Postat av: Maddo

Hatar också försäljare..Jag öppnar inte ens för okänt folk.. :P



Jag fick mail av lunneblad idag!! :) Ska skriva en blogg om det men vet inte om de tär bättre imorgon så jag vet säkert.. Kramar imassor och hoppas huvudvärken släppt!

2009-06-08 @ 20:32:44
URL: http://dreammaddo.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0