Något som stör..

Något som stör mig något fruktansvärt är folk som "gör sig upptagna" just som de ska gå in en butik i exempelvis Seven Eleven. De kommer in för att köpa en kaffe eller liknande men är inte kontaktbara. Varför? Jo för att de är fullt upptagna med att prata med någon i andra änden. Det värsta är de som kommer in i butiken och slår ett nummer i ingången för att sedan gå fram och beställa eller lägga fram det de ska ha. Är det inte lättare, undrar jag och avsluta samtalet eller vänta 2 min eller vad det nu kan ta för mig att slå in allt i kassan sedan får de prata så mycket de bara vill men inte just när de står framför mig. Delvis på grund av att jag ska ha en chans till merförsäljning, det vill säga erbjuda något ytterligare, men också för att det blir så mycket trevligare. Idag hände det igen några gånger och försöker man som jag prata med personerna ser de bara besvärade ut och fortsätter prata med den de har i luren. Det gör mig så arg!!

Jag har alltså jobbat idag, ska berätta med sen men nu ska vi ut på stan och köpa sovenirer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0