Akut sjuk?

Har haft det hektiskt med jobb och annat de senaste veckorna, en speciell sak  som hänt den senaste veckan är att min stackars sambo stukat foten, eller rättare sagt ledbanden som den yttre knölen sitter i har hoppat isär och knölen har hoppat ut när han spelat fotboll, så hans fotknöl var stor som en tennisboll.. Vi ringde sjukvårdsupplysningen som sa att vi skulle åka till Sahlgrenska så vi hoppade in i en taxi och åkte dit i ilfart. När vi kom dit var det tre nummer före oss och vi satte oss ner för att vänta. Efter en och en halv timme tog de emot oss och efter att ha sett foten hänvisade de oss till Mölndals akutmottagning då det är där de har hand om ortopedin. och detta visste inte sjukvårdsupplysningen, redan där var det något som inte var som det skulle.. 

 Vi hoppade åter in i en taxi och hamnade med en trevlig chaufför som berättade att han haft något liknande och att vi skulle förbereda oss på att besöket iaf kunde ta fyra timmar, vi  suckade men konstaterade att det ändå inte skullebli så farligt och att vi iaf skulle vara hemma till midnatt. Klockan var vid tillfället halv sex på eftermiddagen. 

Vi kom fram till sjukhuset och blev snabbt inkallade för undersökning, de ville se så inget var brutet i foten. Vilket de efter ett tag hävdade att inget var, däremot kunde de inte säga säkert om det var en spricka eller så så vi fick sätta oss i väntrummet och vänta på att få foten röntgad. Efter tre timmar gick jag och frågade hur vi låg till, de var då 8 st personer som skulle in före. Jag betämde mig då för att åka hem och släppa ut hunden, ta med kläder till Javier och ta med något att äta, vilket jag också gjorde. När jag kom tillbaka två timmar senare var det 7 st före. Här tappade vi hoppet totalt!! 

Helt otroligt var det, vilken väntan. Sex timmar fick vi vänta på en två minuters röntgen för att sedan sitta ute i väntrummet ytterligare fyra timmar för att sedan komma in i ett undersökningsrum och vänta där 40min för att ÄNTLIGEN träffa en doktor som berättade för oss vad som var fel. Sedan fick vi åka hem, lättade att inget var brutet, trötta och arga över att vi fått vänta så pass länge. Det är helt sjukt att det är så dåligt, i ett land där vi betalar så mycket skatt plus att jag inte är ute på någon halft övergiven landsbyggd, vi bor faktist i Sveriges andra största stad, vilket man inte kunde tro denna natt..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0