Tors

Har haft en stressig dag på jobbet då jag jobbade själv hela dagen. Folk har varit oförstående och rent av taskiga - varför? undrar jag. Vissa förstår inte att jag inte alltid kan göra som jag vill utan det jag kan eller  blivit tillsagd, det är tråkigt och gör dagen så mycket längre än den skulle kunna vara. Värst idag har varit en norman som ville växla pengar." Vi växlar inte" sa jag och pekade på skylten och förklarade hur jag själv bara hade ett fåtal mynt kvar. Han sa att han ville köpa något och gick runt i butiken för att hitta något och kom tillbaka med 4 godisar som jag vägde, det blev 4.50:-. "4.50?!" sa han och lät förvånad. "För di?"  "Ja" sa jag. "Jo men vis jag koper bara en, kan jag gora det?" "Jo, de kan du väl" sa jag lite smått irriterat som redan varit med om liknande senarion hela dagen.. Och inte tog han hänsyn till att jag både visat och sagt till honom att jag hade dåligt med växel - han ville ha!!  och det fick han också i så mycket femtiöringar jag kunde... hämden är ljuv.. :) 

Nu ikväll har jag varit med min älskade sambo som än en gång lagat en fntastisk lunch/middag åt mig. Sen har jag träffat några grannar som även de har hundar, vi bestämde att vi skulle grilla imorgon. Låter super!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0